hearts
アメリカの子供達が大好きなイベントと言ったら...
The events that kids love the most are...

ハロウィーン&クリスマス!
Halloween and Christmas! 

でも、バレンタインも負けてません❤︎
But don't forget about Valentine's. 

なぜ好きかと言うと、ナンバー1の理由は、たくさんお菓子がもらえるから?!
I think the number one reason why kids love Valentine's Day is because they receive a lot of candy. 

アメリカの小学校では、子供達がクラスの人数分のバレンタインカードやお菓子などを用意します。そして、それが入れられるような袋や箱(これは、授業中または、家で作る)、それに入れていきます。
At elementary schools in the US, students usually prepare Valentine's Day cards and/or candy for the entire class. They make a Valentine's bag or box (this is made during class or at home) and put in what they brought into each bag/box. 

我が娘、今年もたくさんお菓子をいただきました。このお菓子の量、ハロウィーン並み。
My daughter received a lot of candy this year. Look at this pile of candy - reminds me of Halloween.

日頃の感謝の気持ちを込めて、先生にチョコレート、花、バレンタイン用の風船をプレゼントしてる子たちもたくさんいました。
As a show of appreciation, many students give chocolate, flowers, Valentine's Day balloons to their teachers. 

IMG_1895

私は、娘から手作りカードを2枚もらいました。娘、先週このカードを学校で作ってきて、私に見せたくてしょうがなかったのですが、我慢してました。で、バレンタイン当日、「ママ、カード見てね!」と嬉しそうに言ってました。まだまだかわいい娘です(笑)
My daughter gave me handmade Valentine's Day cards. She made these at school last week and was dying to show it to me, but was patient. Then on Valentine's Day, she was all excited and told me, "Mommy, you have to see the cards that I made."  She still says cute things. 

IMG_1896
中は、こんな感じ。絵が上手!そしてこんなに英語が書けるようになったなんて、すごい!
The inside of the card looks like this. So artistic and I'm surprised by her writing!

今日の英単語・フレーズ:
dying to show 見せたくてしょうがない
be patient 我慢する

ランキングに参加しています。応援クリック頂けますと、更新の励みになります。
 ↓ ↓ ↓

にほんブログ村 海外生活ブログへ にほんブログ村 英語ブログへ にほんブログ村 英語ブログ 親子英語へ



人気ブログランキングへ

いつもあたたかなクリックをありがとうございます。