image

今日は、英語学習の世界では、有名なhapa eikaiwaのじゅん先生とLAで英会話学校を経営されているそのお母様の陽子さんのセミナーに参加してきました!セミナーは、バイリンガル子育てについて。バイリンガルの子供を育てたお母様からの体験談、バイリンガルに育ったじゅん先生の体験談、親と子、両方の視点からお話が聞けて、面白かったです。
Today, I attended a seminar about how to raise bilingual children. The speakers were Jun-sensei from Hapa Eikaiwa (he's famous in the English learning community for Japanese) and his mother, Yoko-san, who runs a English conversation language school in LA. I listened to both Jun-sensei and Yoko-san's experiences - listening to experiences regarding bilingual education from both the mother and child's perspective was very interesting. 
 
じゅん先生と同じアメリカ育ちなのに全然育った環境が違うのにびっくり。でも、バイリンガルな方って全員、自分のアイデンティティーについて考える時期があるのだと気付かされました。バイリンガルな人ほど自分のアイデンティティーについて考えると言っていましたが、同感。あと、バイリンガルだからと言っても、それだけでは、将来役に立たないという点も心に残りました。何か特技や専門知識を持っているバイリンガルを目指すべきですよね。
I grew up in the US just like Jun-sensei, but realized we grew up in completely different environments. But, I realized that all bilingual people question their identity at some point in their lives. Jun-sensei made a point - The more bilingual someone is, the more they think about their identity. I can't agree more. Also, they mentioned that just being bilingual will not ensure success in the future. Especially in our world today, it's important to try to become someone who is bilingual and has some specialized skill/knowledge. 

いい刺激になりました。私は、子供は愛情たっぷりの環境の中で育てば大丈夫だと思っているので、バイリンガル教育に関して、特に悩みや不安はないです。。。こういう事に関しても、かなりマイペース(笑)
This seminar was so inspiring. I don't really have any concerns when it comes to bilingual education for my kids because I think anything is fine as long as kids are raised in an environment filled with love. Yes, I'm quite laid-back...

私も頑張って、バイリンガルであることを活かしながら、人のためになることをもっとやりたい!
But this made me feel even more motivated to use my bilingual skills and do something to help others. 

実は、私、じゅん先生のユーチューブやホームページ、良く見ていて、すごく好きなんです。で、短い休憩時間にも関わらず、写真撮影をokしていただきました。ありがとうございました!
I frequently watch Jun-sensei's youtube videos and check out his homepage. There was only a 10-minute break during the seminar, but they were so nice and were okay with having a picture taken. Thank you! 

Hapa Eikaiwa のホームページ:http://hapaeikaiwa.com/ 
すごく役に立つ英会話単語・フレーズを分かりやすく紹介しています。 

ランキングに参加しています。応援クリック頂けますと、更新の励みになります。
 ↓ ↓ ↓

にほんブログ村 海外生活ブログへ にほんブログ村 英語ブログへ にほんブログ村 英語ブログ 親子英語へ



人気ブログランキングへ

いつもあたたかなクリックをありがとうございます。