2017-05-15-02-00-10

母の日に家族からプレゼントやサプライズがあるのは、日本も同じですよね。
On Mother's Day in the US, mothers receive presents and surprises - that goes for Japan, too. 

でも、こっちだと見知らぬ人、例えばスーパーの店員さん、近所の人が 子連れのお母さんに"Happy Mother's Day"と声をかけてくれたりします!
But in the US, people you don't know too well such as the grocery store clerk and neighbor say, "Happy Mother's Day" to moms. 

私の通ってるジムでは、こんな素敵なカーネーションが置いてありました♫
At the gym that I go to, I found these beautiful carnations. 

2017-05-15-01-58-39
"Happy Mother's Day! Take a flower. Love, the YMCA"と書いてあります。
なので、1本、息子に選んでもらいました♫2歳の息子、カーネーションを手にとって振り回していましたが、なんとか無事、家に持って帰ることがでいました。家族意外の人からも愛されてる気分になって、幸せ度アップしますよね。
I had my son choose one carnation. My 2 year old son had the carnation in his hand and was flinging it around, but I was able to somehow bring it home safely. Feeling loved by people other my family makes me even more happy!

娘からは、このお花。学校で植木鉢にデザインをしてきました。
Received this flower from my daughter. She drew some designs on the pot at school. 
2017-05-14-01-05-40

そしてカード。
And this card. 
2017-05-13-11-04-09
She wrote, 'My mom is the best because...she helps me clean up. She is a good cook. Her cake is yummy. Love, Rina"

今日も母の日ではないのに、「ママの料理、美味しい!」と言ってくれました。可愛い娘です。
Today isn't Mother's Day, but she said, "Mommy's food is delicious." Such a sweet daughter. 

今日の英単語:

fling around/swing around 振り回す

ランキングに参加しています。応援クリック頂けますと、更新の励みになります。
 ↓ ↓ ↓

にほんブログ村 海外生活ブログへ にほんブログ村 英語ブログへ にほんブログ村 英語ブログ 親子英語へ



人気ブログランキングへ

いつもあたたかなクリックをありがとうございます。